Aby aktywować opcję autoryzacji poczty wychodzącej należy wykonać następujące czynności:
Otwórz program Outlook Express i z górnego menu wybierz opcje Narzędzia oraz z otwartej listy wybierz opcję Konta...
Następnie w nowo otwartym okienku, wybieramy zakładkę Poczta, w której powinniśmy wybrać pojedynczym klikiem myszy konto, którego konfigurację chcemy zmienić. W Naszym przypadku konto to ma nazwę mail.dja.pl (nazwa ta jest przykładowa). Po wykonaniu tej operacji wybrane konto powinno zostać podświetlone na niebiesko tak jak to widać na obrazku poniżej. Następnie klikamy przycisk Właściwości, który znajduje się po prawej stronie.
W nowo otwartym oknie mamy do wyboru następujące zakładki: Ogólne, Serwery, Połączenie, Zabezpieczenia, Zaawansowane. Aby aktywować opcje Autoryzacjii poczty wychodzącej należy przejść do zakładki Serwery, co widać na następnym obrazie
Po wybraniu zakładki serwery, powinniśmy zaznaczyć opcję: Serwer wymaga uwierzytelnienia.
Następnie celem weryfikacji ustawień, wybieramy opcję Ustawienia znajdującą się po prawej stronie zaznaczonej przed chwilą opcji. Nowo otwarte okno pozwala nam na zdefiniowanie danych używanych podczas autoryzacji. W większości przypadków nazwa użytkownika i hasło używane do autoryzacji są zgodne z danymi używanymi podczas odbierania poczty. Powinniśmy więc zaznaczyć opcje Użyj tych samych ustawień co mój serwer poczty przychodzącej. W przypadku gdy zostalibyśmy zmuszeni do używania różnych haseł dostępowych należałoby zaznaczyć opcję Zaloguj używając i wpisać otrzymane od administratora dane.
Po wykonaniu powyższych czynności zatwierdzamy dokonane zmiany, używając przycisku OK, do momentu dojścia do głównej strony naszego programu pocztowego.